חשבונית ירוקה

צוות UPAY

הגיע הזמן לשים סוף לניירת! בעבר, כל פעילות בנקאית או עסקית שביצענו הייתה מסתיימת עם דפים מודפסים ביד. כיום, העולם העסקי נהנה מהאפשרות של הנפקת חשבונית ירוקה וכן מסמכים עסקיים אחרים, הזמינים דרך המחשב או הטלפון הנייד ללא צורך להדפיס דפים ולבזבז נייר.

מהי חשבונית ירוקה?

חשבונית ירוקה היא חשבונית ממוחשבת, המונפקת באמצעות תוכנת מחשב ונשלחת ללקוח באמצעים דיגיטליים כמו דואר אלקטרוני או מסרון. החשבונית הירוקה קיבלה את שמה בשל יתרונותיה האקולוגיים, היא בעצם ביטלה את הצורך בכריתת עצים לייצור נייר, שכן אין צורך להדפיס מסמכים (הארד קופי) כדי לבצע עסקאות או לשמור תיעוד.

יתרונות החשבונית הירוקה:

  1. יתרון אקולוגי "ירוק" – שמירה על עצים ויערות והפחתת פסולת שכן מדובר בחסכון אדיר בנייר.
  2. תיעוד לטווח זמן ארוך במחשב או בטלפון הנייד. תוכלו לראות תיעוד של עסקאות שביצעתם בעבר, לעיתים אפילו שנים אחורה. בעוד שניירות יכולים לדהות, ללכת לאיבוד ולהיעלם, מסמכים שנמצאים בתוכנה, נשארים שם למשך שנים.
  3. מגוון פתרונות ממוחשבים – המושג "חשבונית ירוקה" לא מתייחס אך ורק לחשבוניות אלא למסמכים רבים המונפקים דרך מערכות חשבונאיות כולל קבלות, דו"חות תקופתיים ועוד.
  4. חסכון בהוצאות – אין צורך לרכוש נייר, מדפסת, דיו או לשלם על עלויות של משלוח בדואר. חשבונית דיגיטלית חוסכת את העלויות הקשורות בהנפקת והדפסת חשבונית נייר.

אילו שירותים דיגיטליים מציעה UPAY?

חברת UPAY מספקת פתרונות כוללים להנפקת חשבוניות וביצוע עסקאות אונליין, ביניהם:

  1. הנפקת חשבונית ירוקה ושליחתה ללקוח ע"י אימייל, מסרון או הודעת ווטסאפ.
  2. שליחת בקשה לחיוב הלקוח וסליקה אונליין – כדי להקל על הלקוחות שלכם לשלם לכם, אתם יכולים לשלוח להם קישור לדף בו הם יוכלו לשלם לכם באופן מיידי את הכסף שהם חייבים לכם, בעסקה אינטרנטית. אין צורך לחכות שתיפגשו פנים מול פנים, שיעבירו לכם את מספר כרטיס האשראי שלהם או להפקיד המחאה. החיוב נעשה ע"י מערכת הסליקה של UPAY באופן קל ומהיר.
  3. מערכת דו"חות – הדרך הקלה והפשוטה לדעת מה מצבכם הכספי בכל רגע נתון. מערכת זו כוללת את החשבוניות והקבלות ששלחתם, פירוט עסקאות לפי לקוח ועוד.
  4. יצירת דפי נחיתה לסליקה בחנויות איקומרס – אם יש לכם אתר אינטרנט מכירתי (חנות אינטרנטית) או דף נחיתה, תוכלו להטמיע את מערכת הסליקה של UPAY באתרכם ולחייב את הלקוחות שלכם באופן מיידי.
  5. אפליקציית UPAY – בשנים האחרונות העולם הדיגיטלי עובר לטלפון הנייד. בעוד שבעבר מערכות לחשבוניות ממוחשבות היו זמינות אך ורק במחשב, כיום ניתן ליהנות ממגוון שירותים כולל חיוב לקוחות, צפייה בדו"חות, הנפקת חשבוניות וקבלות ושליחתן ללקוחות ועוד. ניתן אפילו לקבל מקדמות על חשבון היתרה באמצעות האפליקציה.

חשוב לציין: אין צורך שהלקוחות שלכם יורידו את האפליקציה כדי לשלם לכם. כאשר אתם מחייבים לקוחות באמצעות אפליקציה הם מקבלים קישור המוביל אותם לדף נחיתה בו הם יכולים לבצע את התשלום. בניגוד לאפליקציות תשלומים שבהן שני הצדדים (המשלם והמקבל) מחויבים שתהיה להם אפליקציה, ב- UPAY, רק מי שמקבל את הכסף (הצד המחייב) צריך שתהיה לו האפליקציה.

 

חשבונית בקליק וחיוב לקוחות – כיצד זה מתבצע?

אחרי שעמדנו על יתרונות החשבונית הדיגיטלית ועל השירותים הדיגיטליים השונים של UPAY שיעזרו לך לגבות את הכסף מלקוחותיכם ולנהל את העסק שלכם טוב יותר, נתמקד כעת בתהליך חיוב הלקוחות.

כפי שצוין, מערכת UPAY מאפשרת לכם להנפיק חשבונית עסקה באופן דיגיטלי, תהליך זה נקרא גם חשבונית בקליק. באמצעות המערכת תזינו את פרטי הלקוח וכן את סכום העסקה. נציין שפרטי הלקוחות נשמרים במערכת ואין צורך להזין אותם בכל פעם מחדש. לנוחותכם, ניתן לערוך את פרטי הלקוח, כך שתוכלו לעדכן כתובת, טלפון וכדו' במידת הצורך. לאחר הנפקת החשבונית, היא נשלחת ללקוח בדרך המועדפת עליכם, באמצעות אימייל, מסרון או הודעת ווטסאפ.

בהודעה הנשלחת ללקוח יש קישור, הוא מופיע ככתובת אימייל או בצורת QR, ללקוחות המעדיפים לסרוק את הקישור בטלפון. הקישור מוביל לדף ביצוע עסקה, שבו מופיעה החשבונית עם הסכום לתשלום והאפשרות לשלם את הסכום הנדרש באמצעות כרטיס אשראי. הלקוח משלם מבלי שיהיו לכם פרטי כרטיס האשראי שלו מאחר שהם לא מועברים אליכם. אפשרות אחרת היא שהלקוח ימסור לכם את פרטי כרטיס האשראי ואתם תבצעו את העסקה באופן ידני. במידה ומדובר בבית עסק, UPAY גם מציעה קורא כרטיסי אשראי שאמצעותו הלקוחות יוכלו להשלים את העסקה.

לאחר שהתשלום נסלק והעסקה מושלמת, אתם והלקוחות תקבלו הודעה על השלמת העסקה.

 

מה ההבדל בין תשלום חשבונית דיגיטלית לבין סליקה באתר אינטרנט?

ההבדל הוא בקשר שלכם כבית עסק עם הלקוח.

במידה ואתם ספקים שנותנים שירותים ללקוחות, לרוב אתם תנפיקו חשבונית עבור שירות שניתן ללקוח איתו אתם בקשר. לעומת זאת, מנגנון הסליקה באתר האינטרנט לא מחייב קשר ישיר עם הלקוח והוא מתאים לאתרי אינטרנט מכירתיים, בהם הלקוחות בוחרים מוצר ומשלמים עליו, כאשר סכום העסקה לא מותאם ללקוח אלא קבוע לכל מוצר.

האפשרות של חיוב לפי חשבונית מתאים לספקים, המחייבים כל לקוח לפי השירות שניתן לו. לעומת זאת סליקה הנעשית באתרי אינטרנט היא חלק מעולם האי-קומרס. בשני המקרים, UPAY יכולה לעזור!

מאמרים נוספים

רוצים לסלוק בקלות ומהירות?

השארו פרטים ונציגנו יחזרו בהקדם